Cierpisz na trądzik różowaty. Sprawdź co warto jeść.

blonnikNa podstawie obserwacji pacjentów opracowano listę czynników wyzwalających zmiany zapalne charakterystyczne dla trądziku różówatego. Aby stworzyć taką listę dla danej osoby, National Rosacea Society poleca prowadzenie dzienniczka dietetycznego.

Najczęstsze dietetyczne czynniki wyzwalające trądzik różowaty to:

  1. pokarmy bogate w histaminę czyli sery żółte dojrzewające, jogurt, kwaśna śmietana,
  2. sos sojowy, drożdże, ocet, awokado, szpinak, bakłażan, pomidory,
  3. owoce morza,
  4. mięso i ryby wędzone,
  5. suszone śliwki, rodzynki, figi, morele (jednak po dokładnym umyciu tracą swoje histaminowe właściwości),
  6. fasolka, lima, groch,
  7. cytrusy, wątróbka,
  8. banany, czekolada, wanilia, jajka,
  9. alkohol: szczególnie czerwone wino, piwo, gin.

Szczególnie często spotyka się reakcję naczyniową po spożyciu gorących i ostrych potraw. Ten czynnik powtarza się we wszystkich badaniach. Prozapalnie działają duże ilości soli, cukru, ostrych przypraw oraz smażenie potraw.

Zaleca się jeść produkty alkalizujące bogate w błonnik czyli:

  1. warzywa surowe i gotowane na parze,
  2. pełnoziarniste zboża
  3. duże ilości soków warzywnych i owocowych, szczególnie świeżo wyciskanych (mają działanie przeciwzapalne ze względu na zawartość witaminy C i przeciwutleniaczy).
  4. przed jedzeniem należy ostudzić potrawy,
  5. uwzględnić należy suplementy pochodzenia naturalnego: witaminy, kwasy omega-3 i enzymy trawienne.

Ze względu na dużą gęstość odżywczą polecana jest dieta wegetariańska, wegańska lub bardzo do nich zbliżona.

Smacznego!

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Post Navigation